دنیای من

دنیای کوچک و رنگین من

دنیای من

دنیای کوچک و رنگین من

قلعه شیخ سلطان (مغویه)

   

قلعه مغویه از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران  است.

این بنای تاریخی در بندر مغویه واقع شده‌است، و متعلق به شیخ سلطان المرزوقی یکی از حکمرانان منطقه ورئیس «قبیله المرازیق» وحاکم مغویه می‌باشد و به «حصن شیخ سلطان المرزوقی» مشهور است. ساختمان قلعه دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی بوده که قدمت حیاط اندرونی از بیرونی بیشتر است . این بنا در دو طبقه و در قسمت‌هایی نیز در سه طبقه ساخته شده و دارای تعداد زیادی اتاق به همراه حمام سنتی ، یک برج نگهبانی و دو بادگیر می‌باشد . ساخت این بنا در سال ۱۳۲۱ هجری قمری پایان یافته‌است .

این کاخ زیبا از یادگار حکمرانان (مرزوقی) از قبیله العجمان که در منطقه مغویه و بندر لنگه از توابع استان هرمزگان حاکم بودند باقی مانده‌است.

      برگرفته از : وکی پیدیا    

                        *******************************************************

  اینم یه سری از عکسهایی که خودم گرفتم

                                 

                                                      برج نگهبانی

                            ************************************************

                     

                          **************************************

                                 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
شیما پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:20 ق.ظ

چه جالب!!
منم اینجا رفتم:)))

samad پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:19 ق.ظ http://kaghazkahi.mihanblog.com

salam..chera akshaye ghashanget neshon nemide?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد