دنیای من

دنیای کوچک و رنگین من

دنیای من

دنیای کوچک و رنگین من

تست روانشناسی زیگموند فروید

 

                                        

این یک تست روانشناسیه که توسط زیگموند فروید طراحی شده.

فرض کن که تو خانه هستی و پنج اتفاق زیر همزمان پیش میاد.

1- تلفن زنگ میزنه

2- بچه تان گریه میکنه

3-یکی داره در خونه رو می زنه و صداتون میکنه

4- لباس ها را بیرون روی طناب پین کرده اید و بارون میگیره

5- شیر آب رو در آشپز خانه باز گذاشتید و آب داره سر ریز میشه

خب حالا با این وضعیت شما به ترتیب کدوم کارها رو انجام میدید؟ یعنی از شماره ی 1 تا 5 رو با چه اولویتی انجام میدید؟

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ ها:

هر یک از 5 مورد بالا نشون دهنده یکی از جنبه های زندگی شماست.

1- زنگ تلفن، نشونه شغل و کار شماست.

2- گریه بچه، نشون دهنده خانواده است.

3- زنگ در خونه، نشون دهنده دوستان شماست.

4- لباس ها، نشون دهنده پول هستن.

5- سر رفتن آب، نشون دهنده میل جنسی هستش.

ترتیب انتخاب های شما نشون دهنده اولویت های ذهن شما در زندگیه!!!!!

جالب بود .... مگه نه؟!!!

             * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

درباره ی زیگموند فروید:

                                          

زیگموند فروید  (۶ مه ۱۸۵۶ - ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۹)، پایه گذار علم روانشناسی نوین زادهٔ شهر پریبور در جمهوری چک کنونی و امپراتوری اتریش پیشین است.

او در ابتدا یک متخصص اعصاب بود. وی مدرسهٔ روانکاوی را بر مبنای نظریاتش بنیان گذاشت، که بسیاری از رفتارهای انسان تحت تأثیر انگیزه‌های ضمیر ناخودآگاه است؛ که افکار و خاطرات بخصوص ضمیر ناخودآگاه، بویژه از نوع جنسی و پرخاشگرانه، ریشهٔ اختلالات روانی هستند، و اینگونه اختلالات روانی می‌توانند با تبدیل افکار و خاطرات ناخودآگاه به آگاهی از طریق معالجات روانکاوانه، درمان شوند. برخی از کتابهای وی به فارسی ترجمه شده‌اند. از جمله آن‌ها میتوان به کتاب تمدن و گله‌مندان از آن اشاره کرد که تحت عنوان «فرهنگ و ناخوشایندیهای آن» توسط امید مهرگان از آلمانی به فارسی برگردانده شده است.

وی یک یهودی اشکنازی بود. با روی کار آمدن نازی‌ها وی در ۱۹۳۸ اتریش را ترک کرد و به اسرائیل رفت. وی پس از مدتی به بریتانیا عزیمت کرد و در همانجا به دلیل ابتلا به سرطان فک درگذشت.

برگرفته از: ویکی پدیا ،(دانشنامه آزاد)

نظرات 5 + ارسال نظر
آذین سه‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:25 ق.ظ

سلام
تست های روانشناسیت هم خارق العادست
منو یادت نره (با خط درشت)

Hamey iya bere hami jomley akhariot
Shookhi kerdam ..
Azinam mayad nache..( ba khate dorosh

hanieh پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:32 ب.ظ

fogholade bood aslan kolli hal kardam hala bezar javabamo behet begam ke too kafesh bemooni male man 3.1.5.2.4
hal kardi na:d

افسانه سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:21 ق.ظ

سلام
خیلی باحال بود. قالب وبلاگت خیلی قشنگه و به ادم ارامش میده...
موفق باشی...

سیسی شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:47 ب.ظ

برای من اول شیر اب بود

cherry سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 ق.ظ

خیلی باحال بود اصلا فکر نمیکردم 5 این معنی رو بده جلو خودم ضایع شدم 53241 چقدر من خنگم شغل و پولو ول کردم عشق و حالو چسبیدم :(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد